Tuesday, October 19, 2010

Impian Bukan Angan-angan


Salam silent readers...

Saya menulis lagi.Semalam kata nak 'pause' nak buat kerja..tapi tak boleh melihat draft ini kesepian.Sekarang saya tulis lagi.Sekejap sedih sekejap happy sekejap blur. itulah saya.Tapi biasalah, kehidupan manusia mana yang tak dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Tapi kan view pantai amat mengasyikkan. Boleh tengok sunset di tepi pantai. Bertambah suwit bila tengok bersama En.somi. Sambil tengok, boleh berpelukan bersama.Ewah ewah ewah.Ni melalut sudah. Sila abaikan.Saya suka berangan sikit.


Sekarang marilah kita berangan lagi.Mari kita berangan untuk kehidupan 10 tahun akan datang.Bila namanya angan angan, pastilah ianya suwit suwit belako dop?Pernah ke orang berangan nak pakai kereta kecik di masa depan, baju kecik..eh ini jangan, rumah kecik, duit kecik.Segalanya kecil.Mana ada.kan?kan?Makanya kalau angan angan, ianya haruslah besar.Sekaligus ianya akan membina harapan. Maka disusuli dengan usaha.Ececece.Kata kata madah pujangga terkeluar sudah.

Sebelum itu,jika anda rasa bosan dengan mukadimah di atas. Sila berhenti membaca. Kerana bebelan seterusnya mungkin membosankan anda juga. Ok,kita teruskan bercerita tentang Angan-angan saya

Saya di kehidupan 10 tahun akan datang ....di usia 33 tahun..SAYA...

( 1 ) Takkan pakai lagi gelaran Cik Nazifa (nama betul)..SiBulan itu nama samaran saja.Jangan tertipah tertipu.Ini hanya gelaran zaman muda.Panggil saja saya Aunty Ifa.Maw panggil Kak Ifa pun boleh.Maw panggil adik comel manis pun LAGI BOLEH.HAHAHA

( 2 )Sudah mempunyai pendapatan sendiri. Sebenarnya minat saya lebih kepada 'Business'. Sekarang ini pun sedang menjalankan business kecil-kecilan.Tapi entah mengapa diri ini tercamapk ke dunia biology. Sungguh aneh. Itulah takdir dan kuasa tuhan. betul tak?

( 3 ) Berharap masih gigih memerah keringat untuk menulis blog.Mungkin saya akan ada blog extra untuk anak perempuan dan anak lelaki buat tatapan peribadi anak anak saya bila ianya dewasa kelak.Eh,ini sekaligus memberi petanda saya sudah mempunyai 2 babies yang berlainan jantina di masa hadapan.Wah..kena memperuntukan masa nak cukup ni untuk blog itu.Harus!Harus!Harus!

( 4 ) Sudah mempunyai suami.Ini harapan tertinggi. dan paling tinggi.hahaha.Walaupun saya masih tiada calon suami sehingga kini.Biarlah 10 tahun akan datang saya dah bersuami.Saya juga manusia normal yang mempunyai nafsu untuk berkahwin.Bidadari syurga pun akan dikahwinkan.Begitu juga saya.Doakan jodoh saya. Saya juga berharap agar suami saya ala-ala Cho Kyuhyun gitu.Ameen......

( 5 ) Sudah ada kereta dan rumah yang  besar kondisi dan keadaan nya. Berkongsi bersama-sama En.somi. Kalau boleh rumah teres dua tingkat. Tiga tingkat pun boleh En.somi.hikhikhik. Time saya merajuk. saya lari turun bawah. Rumah saya di hiasi laman yg cantik.Petang-petang tengok anak-anak bermain dihalaman rumah sambil menunggu kepulangan En.somi pulang dari kerja.

( 6 ) Gigih menghantar dan menjemput anak anak di pusat pengajian.Eh eh.Maksudnya anak anak saya sedang dalam proses tumbesaran yang memerlukan mereka di hantar ke sekolah pada ketika ini. Dan saya walau sibuk menghantar anak anak.Tapi masih hot seperti biasa.Eh, ini pun penting.Hot Mama.


( 7 ) Gigih membuatkan sarapan untuk En.somi pagi pagi.Tak boleh bangun pagi terus update blog dah.Tak boleh bangun pagi terus makan je.Tak boleh bangun pagi terus nak tengok Malaysia Hari Ini. Tak boleh dah nak bermalas malas sebegini.Tapi jika saya malas, saya maw deal bersama cik somi.Pergilah menghendap kuih Mak Cik Timah di hujung simpang.Dengan harapan bawalah pulak nasi lemak sebungkus dua.Bukannya anak dara sebungkus dua.Ewah ewah ewah. Jangan berharap En.somi memasang angan-angan itu.


( 8 ) Akan bercuti cutian bersama keluarga ketika musim cuti sekolah.Yahoo.Wakawakawaka.Akan saya bukak senarai percutian idaman kepada En.somi kelak.Pasti seminggu awal saya dah mula excited nak pack barang.HAHA.Ini kanak kanak atau ibukah? Owh...saya ibu pada kanak kanak yang excited juga seperti ibunya.

( 9 ) Menukar sedikit penampilan peribadi.Ini tak boleh dinyatakan secara detail.Tapi masih dalam konsep peribadi muslimah sejati.Ecececeh.Eh, kan time ni saya dah jadi ibu.Kena menjadi contoh buat anak anak lah. agar anak-anak tak terpesong ke jalan yang salah.

(10) Seorang isteri yang solehah. Sentiasa disisi suami dikala susah atau senang. Time senang..time gaji masuk. Bodek-bodek mintak pulus utk shopping.hehehe mengerjakan solat bersama-sama,umrah bersama-sama.

Cukuplah sepuluh.Tak terpikir saya lagi. Homework berlambert-lambert ni. Tapi masih tiada perasaan utk melangsaikan nya..Hahaha

Sekian.Kita bersurai.
p/s:Eh eh, ini semua impian saya taw.Bukan angan angan mat jenin.

4 comments:

~~su manje~~~ said...

kene ade angan agn..kalau tak tak menjadi so...kalau dh pasang ....kene la di usahakan dan berdoabaru NGAM........ekekekkekek...
su nak jadi blogger yg tegar ....semoga angan2 su menjadi kenyataan....mula2 su memain je ttg dunia blogging nie ....bila dh lama-lam best pulak rasanya....yeeeeeeeeeesss.......enjoy blogging

Dark Half said...

x salah pasang angan2 bila disusuli dgn usaha dan doa..pas2 tawakkal je la..

angan2 mmg selalu indah...wish i had one

Nazifa said...

@su manje
great to hear my dear...
da jd blogger tegar dpt pulus dr en.nuff jgn lupe bulan k..
gud luck dear!

Nazifa said...

@ Dark half
yup..angan tnpa usaha x menjd..
nie tgh berusaha la nie..ehee
InsyaAllah..bahagia tue akan tiba jua..=)