Wednesday, April 20, 2011

Cermin itu penting::cermin cermin la diri sendiri

Assalamualaikum...

Adess,sakit belakang. Macam orang tua plak kan? Muda lagi taw. Baru 24 tahun. Tapi ramai cakap tak macam umur 24 tahun. Apa rahsianya?

Ehem ehem..selalu la tengok cermin.Ahahahaha

Ok ok ok. Terus pada point ok. Bosan plak melalutlalut nie. Hukhukhuk

Nak menegur nak menilai nak memberi pendapat. Selami dan fahami situasi tersebut terlebih dahulu. Lebih baik jika alami dan rasai situasi tersebut. Cewahh sastera gilekss ayat aku!Ahakss.

Tak salah menegur dan memberi pendapat. Tapi biarlah ada etika dan susila nya. Betol tak? Biarlah teguran tersebut tidak menguris hati sesiapa tapi memberi kesan positive dan diterima oleh sesiapa saja.

Kadang kala imej kita di blog (alam maya) dan di dunia realiti nie berbeza. Jarang nak jumpa blogger blogger yang sama perangai dan caranya di blog dengan perangai dan cara hidup dia yang real. Banyak yang berpura-pura. Tak perlulah diceritakan secara detail kan. Itu hidup masing masing.

Nak menegur orang lain.Tapi diri sendiri? Fikirfikirkan lah. Tak tuju kepada mereka tertentu. Hanya pendapat kecil blogger picisan seperti saya saja.

Erkk.Rasa macam serious plak entri nie kan?Seram sejuk dingin je.Ahakss. Jangan amik hati ye. Hanya pandangan saja. Nak cakap lebihlebih nati kang dihentam. Maklum la,dunia blogging sekarang nie dah ibarat medan menghentam mengutuk dan mengkritik orang.

psstt~ Kenapa la banyak sangat cermin kat rumah nie.Hikhikhik

16 comments:

najihah sahami said...

alahai sayam..u ngate sape nih??i ke??errrrr...kalau camtu, u derma cermin untuk i eh..peliss!

akU GaDis said...

yunk! nk cermin satu! hehe

setuju yunk, dkt alam maya lain,realiti lain,, hipokrit! ngee :P

eRza farEeha said...

wuhaaa...tgk cermin jela ye yunk!

cik ayin said...

betol tu..diri sendiri pun tak betol nak nasihat kan org...

.fariizza. said...

betul.
silap2 org nampak je, silap sendiri kena guna mikroskop baru nampak.
hee.

sarah mohamad said...

betul tuu. nak mengeur kena ada caranya. lagipun itu juga menunjukkan keperibaduian kita.

rara pinkmafia said...

manusia sllu tgk slah org lain je dr tgk diri sndiri.

Farah Shamsudin said...

nape nie dearr? biarlah apa orang nak kata.. itulah.. selalu memang kita menegur orang lain.. tapi lupa nak tgk balik diri kita..

nulhazwany abdul malik said...

ringkas tapi padat..
elok la kalau semua blogging cara aman je.. ^^

Abd Karim MJ said...

Assalam... wah.. keras teguran tuh...

tapi tak boleh tengok cermin selama 44 hari kalau tak nanti jadi hantu KUM KUM.... ha ha ha... (sorry buat lawak skjp)

Layanzzz ajer

Far8 budak baik said...

wahhhh..nak tgk cermin lahh pasni..
maintain je 19 HAHA..
suka ayat tu..copy hehe

Afiq Bukhari said...

puas da tgk cermin ;p

alongxp said...

apekah?siapekah?kenapekah?manakah?

apik pehe said...

sbb tu apik bawak cermin kecik masa g mane2..nk tgur org tu gigi kuning..tapi tgk dulu gigi apik kuning ker x..hehehe

QUEENPINK said...

salam.

jemput join ga.

http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html

nelly said...

kalau nak menegur , kena elok2 lah kan ?
tak payah maki hamun .
buang karen ~~
haha